NOVÝ Gambler byl zkonstruován na jednu jedinou věc - na čistou nefalšovanou rychlost. Sestrojili jsme jej, abychom vás přiměli zažít sjezdy, které pro vás byly dosud nepředstavitelné. Stvořili jsme ho, aby vás v okamžiku, kdy se spustíte ze…
NOVÝ Gambler byl zkonstruován na jednu jedinou věc - na čistou nefalšovanou rychlost. Sestrojili jsme jej, abychom vás přiměli zažít sjezdy, které pro vás byly dosud nepředstavitelné. Stvořili jsme ho, aby vás v okamžiku, kdy se spustíte ze startovní brány, mohlo přibrzdit jedině vaše já. Když k mnohaletým zkušenostem s vývojem závodních kol přidáme znalost zpracování karbonu, získáme speciál, který odpovídá potřebám sjezdových závodů, při nichž se tají dech. SCOTT Gambler - vsaďte na rychlost
80% práce na tvorbě nového rámu je správný výběr materiálů. Zbývajících 20% vyžaduje veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu je naše volba nejvyspělejších karbonových vláken na trhu následována intenzivním používáním speciálních nástrojů, jako např. software FEA (analýza metodou konečných prvků),abychom mohli sledovat správné vrstvení karbonu.
Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.
Pomocí technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.
Na novém modelu Scale jsme přepracovali všechny části, které by mohly výrazně přispět k jeho výkonu a funkčnosti. Příslušenství patek na předchozím modelu tvořila příliš objemná část vytvarovaná na karbonové zadní stavbě. Nové patky jsou navržené k integraci (navléknutí) na pevnou osu, díky dutému tvaru a lehké konstrukci. Tyto patky zvyšují tuhost a předcházejí poškození rámu v případě nárazu do přehazovačky. K dispozici pro přehazovačky SRAM a Shimano DM.
S našimi horskými koly se snažíme dosáhnout maximální všestrannost. Tyto specifické modely dokážete přehodit z 27,5 "na 29" kola jen za pomoci otočení flip-chipu. Nemusíte měnit vidlici, stačí jen otočit flip-chip na úchytu tlumiče, vyměnit kola a jít. Flip-chip nám umožňuje zachovat podobnou výšku středu při přechodu z jedné velikosti kol na druhou, což je klíčové pro zachování podobných jízdních vlastností pro obě velikosti kol. S 27,5 "koly můžete jezdit na pneumatikách 2,5", 2,6 "nebo 2,8". Na 29 "od 2,4" -2,6 ".
Naše sjezdová kola vždy překračovala hranice nastavitelnosti. Jak jezdec, tak kolo se musejí umět přizpůsobit trati, povětrnostním podmínkám a výběru tlumiče (vzduchový nebo pružinový). Nový Gambler umožňuje změnit rozměr kol, aniž by bylo třeba měnit další komponenty.
Délku zadní stavby je možné také nastavit, nezávisle na rozměru kol. Krátká zadní stavba a 29" kola - jasná věc. Dlouhá s koly 27,5" - taky bez problému. Gambler je dodáván s náhradními vyosenými miskami hlavového složení, abyste si mohli nastavit hlavový úhel v závislosti na rozměru kol, výběru vidlice apod.
Máme také 4směrný čip, který umožňuje nastavit nejen výšku středového složení podle rozměru kol, ale také - a to je ještě důležitější - vylepšit geometrii/kinematiku v závislosti na trase, tlumičích nebo preferencích jezdce. Chceme, aby se kolo dalo optimalizovat na každý tlumič, každého jezdce i danou trať.
S každým nastavením je nutno zaměřit se na rovnováhu. A rovnováhou myslíme dokonalou kombinaci na správnou trakci. Geometrie a možnosti křivky tlumení napomáhají jezdci dostat těžiště do ideálního místa mezi koly, kde je rovnováha a trakce optimální. Nicméně jak se mění závodní tratě, mění se i tento balanční bod a ne všechna kola si s tím poradí - my jsme chtěli, aby to naše kolo umělo.
Tak například kolo s geometrií na strmou trať se bude odvalovat pomalu a zatáčky na rovnější trase bude brát zeširoka, zatímco s kolem nastaveným na rovnější tratě bude pro jezdce obtížnější udržet při prudkých pasážích těžiště dostatečně vzadu.
Vodítko řetězu - mohlo by se zdát, že zas tak velký rozdíl na kole neudělá, ale jak se ukázalo, udělá. Dokonce žertujeme o tom, že design celého kola určovalo právě ono. Proč bychom měli mít své vlastní? Příslušenství k řetězu se většinou vyrábí tak, aby fungovalo na různých kolech, a proto se musí leccos oželet. My potřebujeme, aby vodítko fungovalo jen na tomto jednom rámu a s danou řadou převodníků, takže jde snadněji nainstalovat, lépe funguje, je lehčí a umožňuje nám získat určité výhody v konstrukci rámu. Jsme schopni ještě snížit hmotnost a zvýšit spolehlivost/odolnost. V minulosti byly konstrukční návrhy vodítka řetězu / chrániče převodníku příliš složité, což se nejevilo jako ideální. Vyžadovaly těžký hliníkový úchyt vlisovaný do rámu, který se mohl nárazem ohnout, zanechat v rámu trhliny a způsobit další poškození. Tato skutečnost omezovala šířku hlavního čepu rámu a tvar zadní stavby. Dále bylo vodítko řetězu spojeno s chráničem převodníku základnou, čímž docházelo k navýšení hmotnosti.
U našeho vlastního designu již nepoužíváme vlisovaný hliníkový úchyt, ani nevedeme praskliny v rámu. A co je důležitější, můžeme konstruovat širší hlavní čep, což vede k tužšímu spojení a delší životnosti ložiska. Podařilo se nám optimalizovat tvar zadní stavby, abychom mohli zajistit lepší tuhost a pevnost. Snadněji se nastavuje a je lehčí.
V chrániči převodníku používáme vsazené pryžové pohlcovače nárazů, které také snižují potenciální poškození rámu. A v neposlední řadě jsou chránič převodníku i vodítko řetězu samostatné kusy, takže v případě poškození jednoho, není nutno měnit celý systém, pouze jednu součást.
Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.