Top značky

Top značky

Top značky

Top značky

Kajakář Vít Přindiš: Endorfiny cítím až v momentě, kdy překonám sám sebe

Usměvavý kajakář, který do všeho dává vždycky víc než 100%. Trojnásobný mistr Evropy, několikanásobný mistr ČR a vicemistr světa obhájil další zlato. V závodě hlídek na evropském šampionátu v Liptovském Mikuláši se mu v týmu s Jiřím Prskavcem a Ondřejem Tunkou podařilo vyjet první místo. Od roku 2016 jim přitom tento titul uplaval jen jednou...

Při televizních přenosech šampionátů je vždy dlouhý záběr na tvář slalomáře, který čeká, než mu „pípne start“. Ty u toho vypadáš hodně soustředěně, na co obvykle myslíš?

Snažím se nemyslet na nic jiného než na trať. Představuji si v hlavě jednotlivé branky, průjezdy a chování vody.

Přitom často říkáš, že při sportu tě napadají věci, které by tě normálně nenapadly. Co třeba? Na co myslíš, když běháš nebo jedeš na kole?

Je to opravdu široká škála myšlenek. Jde hodně o nastavování hlavy na další závod a přemýšlení o situacích a stavech, do kterých se mohu při jízdě dostat. Třeba jakou současnou bolest cítím a zda ji budu cítit i pří jízdě. Dostávám taky nápady na nové projekty, na rozšiřování těch současných nebo vylepšení mých víkendových výukových kempů.

Jsou pro tebe tvé kempy příležitostí, jak si k lodi vyrobit jiný vztah – že na rozdíl od závodu je to úplně jiný zážitek „jen tak sjíždět řeku“?

Určitě. Kromě kempů se k tomu, abych jel „jen tak na vodu“ v současnosti vůbec nedostanu. Kempy jsou pro mě možností, jak si užít víkendy s lidmi, kteří sdílí stejnou lásku k vodě a dělají to čistě pro radost. Na vodě je totiž vždy lepší být v partě.

Co tě kromě samotného sjíždění peřejí ještě baví, co ti nejvíc pomáhá s kondičkou?

Doplňkových sportů k pádlování máme opravdu velké množství. V podzimním a zimním přípravném období to jsou převážně kolečkové lyže, případně běžky či skialpy podle podmínek, florbal a jóga. Dále plavání a různé typy posilování. V té letní části je to především běh, kolo a různé druhy kompenzačního cvičení.

A kolik toho přes léto naběháš a našlapeš na kole? Měříš si to?

Měřím, ale nikdy to nesčítám dohromady, takže ani nemám představu, kolik to vlastně může být.

Závodíš i mimo vodu?

Když něco dělám, snažím se to dělat dobře a naplno. Ale to určitě neplatí pro vyjížďku na kole či výklus s kamarády. Ale když jdu do závodu nebo občas i do florbalového zápasu, snažím se předvést maximum.

Platí to i pro adrenalin? Dáváš si i jiné cíle, jak dosáhnout svého maxima? Slyšela jsem o řekách v Himalájích, které pro mnohé kajakáře znamenají totéž co pro horolezce místní osmitisícovky…

Jel jsem několik hodně těžkých řek na Novém Zélandu, kdy jsme vrtulníky vyletěli kaňonem pod úpatí hor, přespali a celý druhý den jeli na řece s plnou výbavou. Tam není moc prostor pro chyby, protože loď má i třeba 60 kg, je těžko ovladatelná a některé úseky jsou extrémně nebezpečné. Zde je nutné mít opravdu zkušené parťáky, kteří ví, co dělají a jeden na druhého se mohou spolehnout. Byl to opravdu silný zážitek, ale teď na nic podobného není čas. Navíc mám k vodě a její síle opravdu velký respekt, takže kdybych se do něčeho zase pouštěl, budu začínat určitě něčím lehčím.

Co pro tebe znamená sport a co ti dávají endorfiny?

Bez sportu si život nedokážu vůbec představit. Pocházím ze sportovní rodiny, takže pohyb je pro mě naprosto přirozenou součástí každého dne.  Endorfiny u mě ale nastupují teprve v momentě, kdy překonám sám sebe. Když jdu do dalšího tréninku s bolavým tělem, stejně se to pokusím odjet na 100%. Teprve pak přicházejí ty nejlepší stavy.

Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.